Český e-commerce sektor opět dokázal, že patří mezi evropské technologické lídry. Na prestižní automobilové výstavě Prague Car Festival se o víkendu představil první AI moderátor v Evropě, který společně s lidským protějškem bavil návštěvníky akce. Za tímto unikátním projektem stojí český e-shop Mironet.cz ve spolupráci s akademickou sférou a technologickými partnery.
„Když jsme projekt připravovali, věděli jsme, že jdeme do něčeho převratného,“ říká Alexandra Belingerová, jednatelka společnosti Databig a vedoucí celého projektu. „AI moderátor není jen technologickou hříčkou, ale představuje budoucnost interaktivní komunikace,“ dodává Belingerová, která se umělé inteligenci věnuje i v rámci svého doktorského studia na České zemědělské univerzitě.
Návštěvníci festivalu mohli sledovat, jak AI moderátor přirozeně komunikuje s publikem, vypráví vtipy, flirtuje s přítomnými finalistkami Miss České republiky a dokonce slouží jako překladatel pro zahraniční hosty. „Reakce publika předčily naše očekávání. Lidé byli fascinováni tím, jak přirozeně AI moderátor reaguje na jejich podněty,“ popisuje Robert Novotný z Mironetu.
Úspěch projektu potvrdilo i Ministerstvo průmyslu a obchodu, které na svých sociálních sítích vyzdvihlo význam této inovace. „K vytvoření AI moderátora od Mironet.cz přispěly také podpořené výzkumné a technologické projekty z OP PIK. Jsme rádi, že výsledky naší podpory jsou vidět!“ uvedlo MPO na svém oficiálním profilu.
Za vznikem AI moderátora stojí unikátní spolupráce mezi komerční a akademickou sférou, kterou zastřešuje technologická Platforma IT People. „Díky propojení e-commerce firem s univerzitami dokážeme i jako menší firma konkurovat globálním hráčům,“ vysvětluje Novotný. „Tyto technologie nejsou hrozbou pro lidské pracovníky, ale naopak jim pomáhají být efektivnější.“
Projekt demonstruje, že české firmy dokáží být průkopníky v zavádění AI technologií. „To, co jsme viděli na Prague Car Festivalu, je jen začátek. Stejná technologie bude brzy pomáhat Mironetu v komunikaci se zákazníky na zahraničních trzích,“ prozrazuje Belingerová.
Pro české e-commerce firmy je tento úspěch důkazem, že i menší společnosti mohou díky inovacím a správné spolupráci konkurovat gigantům jako Allegro nebo Amazon. „Klíčem je nebát se nových technologií a využít je ve prospěch zákazníků,“ uzavírá Novotný.
Více informací o této přelomové události najdete na oficiálních stránkách Prague Car Festivalu (praguecarfestival.cz) nebo na sociálních sítích Ministerstva průmyslu a obchodu, kde byl projekt představen v rámci Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK).