Jak na lepší marketingové kampaně?

Pojďte s námi prozkoumat úžasný svět marketingových technologií, které dokážou změnit způsob, jakým váš e-shop funguje! Víme, že konkurence na internetu je dnes opravdu tvrdá, a proto jsme pro vás připravili přehledného průvodce nástroji, které jsou dostupné i pro menší a střední české e-shopy. Ukážeme vám, jak můžete i s omezeným rozpočtem dosáhnout skvělých výsledků a posunout váš online byznys na další level.

Jak na marketingovou analytiku v dnešním e-commerce

Asi to znáte – marketing se mění každým dnem a udržet krok s novinkami není vůbec jednoduché. Jenže bez pořádných dat jsme jako slepí ve tmě. Naštěstí existuje spousta šikovných nástrojů, které nám pomohou pochopit, co naši zákazníci vlastně chtějí a jak se na našem e-shopu chovají. Není to jen o tom mít hromadu čísel – důležité je vědět, co ta čísla vlastně znamenají a jak je použít pro lepší rozhodování1.

Rok 2024 přinesl spoustu novinek, hlavně v oblasti umělé inteligence. Nástroje jako Amplitude nebo Mixpanel už nejsou jen pro velké hráče – i menší e-shopy si je můžou dovolit. A co je super? Spousta těchto nástrojů už perfektně funguje i s českými platebními metodami a rozumí našemu trhu. Navíc můžete sledovat, co se děje na vašem e-shopu v reálném čase a hned reagovat na změny.

Skvělou zprávou je, že se můžete připojit k technologické platformě IT People, kde najdete partu lidí, kteří řeší úplně stejné výzvy jako vy. V rámci expertní skupiny pro digitalizaci marketingu se pravidelně probírají nejnovější trendy a členové si mezi sebou vyměňují zkušenosti. Je to jako mít po ruce tým zkušených poradců, kteří už prošlapali cestičku před vámi2.

Jak na to v praxi a kolik to bude stát

Pojďme si říct na rovinu – zavést nové analytické nástroje není procházka růžovým sadem, ale rozhodně to není nemožné. Klíčové je začít postupně a mít jasno v tom, co vlastně chcete měřit. Dobrou zprávou je, že investice do těchto nástrojů se obvykle vrátí 5 až 13krát během prvního roku. To není vůbec špatné, co říkáte?3

Pro začátek nemusíte utrácet majlant. Google Analytics 4 je zadarmo a zvládne toho opravdu hodně. Když k tomu přidáte třeba Hotjar, který vám ukáže, jak se zákazníci na vašem webu skutečně chovají, máte solidní základ. Až se vám začne dařit, můžete přidat pokročilejší nástroje, které vám pomohou předvídat, co zákazníci udělají příště.

Jasně, GDPR a další předpisy jsou strašák, ale není to tak horké. Hlavně musíte mít v pořádku, jak zacházíte s osobními údaji zákazníků. V IT People komunitě najdete spoustu tipů, jak na to, a můžete se poučit ze zkušeností ostatních, kteří už si tím prošli4.

Co nás čeká a jak být připraveni

Teď přichází ta zábavná část – jak všechna ta data využít pro lepší marketing. Můžete testovat různé verze stránek (tomu se říká A/B testování), analyzovat, kudy zákazníci chodí na vašem webu, a rozdělit je do skupin podle jejich chování. Super je taky sledovat, jak se mění nákupní chování během roku – třeba před Vánoci nebo ve výprodejích5.

Budoucnost vypadá opravdu zajímavě. Umělá inteligence a strojové učení nejsou jen módní buzzwordy – tyto technologie už teď dokážou předpovídat, co zákazník pravděpodobně koupí, a pomohou vám připravit personalizované nabídky. Být členem IT People komunity vám dá náskok – budete mezi prvními, kdo se dozví o nových trendech a možnostech.

A co nás čeká dál? Analytika bude ještě rychlejší a chytřejší. Představte si, že budete moct reagovat na chování zákazníka prakticky okamžitě. E-shopy, které se na to připraví už teď, budou mít obrovskou výhodu. Proto je super být součástí komunity jako IT People, kde se můžete učit od ostatních a být vždycky o krok napřed.

Použité zdroje:

  1. Research.com – Best Marketing Analytics Tools in 2024
  2. Mayple – Top 9 eCommerce Analytics Tools for Growth
  3. Channable – Campaign optimization for your e-commerce website
  4. Medium – Case Studies on Digital Marketing ROI Improvement
  5. LinkedIn – Maximizing E-commerce ROI with RFM Analysis
Sdílet na Facebook
Sdílet na Twitter

Vybrali jsme pro Vás

Související

Přejít nahoru